28 juni 2010

Måste ju berätta om denna dagen idag. Det är måndag och sista veckan i juni, har gått så oerhört fort. Men det är skönt just nu. Då går ju sommaren fort, hihi. Jag är ju så knäpp att jag inte gillar sommaren. Men men. idag började den kurs jag ska gå på denna vecka. Det är på Fridhems Folkhögskola i Svalöv utanför Landskrona. Var jättenervös igår och visste ju inte alls hur det skulle bli. Dagen började väl inte så jättebra och jag blev ännu mer nervös för hur dagen skulle sluta. Men det har ju gått bra.
På vägen till bussen imorse trampade jag rakt över en karta med tabletter som jag absolut kände igen namnet på. Det första jag gjorde var att slänga dom i en papperskorg. Vet att jag egentligen skulle lämnat in dom på apoteket men kände att det inte riktigt skulle fungera. Varken för mitt psyke eller rent tidsmässigt idag. Självklart kom det gamla tankar som talade om för mig att jag skulle ta med mig dom. Dom blev som starkast när jag slängt dom och jag hade gått en bit. Skulle jag gå tillbaka och plocka upp dom? Vad skulle jag göra sen då? Skulle jag ta en? Skulle jag ta MER än en? Jag är självklart tacksam att jag gick på min första känsla - göra mig av med dom innan dom kom i orätta händer!! Tänk om ett barn eller ett djur fått tag på dom. Det hade nog inte slutat så jättebra. Men jag är nöjd med mitt beslut :)
Sen var det fullt ös hela dagen. Kursen jag går på är en röst-kurs. Både tal och sång. Helt underbart kul. Och jag har hela veckan kvar som jag ska spendera där. Eller ja, inte över helgen. Men till fredag. Jag blir då bortskämd med härlig frukost och fin lunch på skolan. Och även fika på förmiddag och eftermiddag. Not bad at all!

Mia

Ååh, Bodil med dragspelet :) Jag var på Fridhem för 1 eller 2 sommrar sedan på skrivarkurs och Bodil gjorde mig glad bara jag såg henne, hon är en pärla!



Läser din blogg här nästintill varje dag och jag känner igen mig mycket, är fortfarande fast i anorexin tyvärr men kämpar på! Jag ville också ha Mia som psykolog men hon är ju privat tyvärr :(

Kramar Mia




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sanningen om Anna

Om mitt liv då - med anorexi o självskadande och mitt liv nu då jag kämpar med att ta mig ur det helt och hållet.

RSS 2.0