30 juni

Varför är man aldrig nöjd med saker man gör eller hur man ser ut? Vad är det som gör att man verkligen inte tror på sig själv? Att man inte duger. Varför skulle just JAG vara sämre än andra? Fulare, tjockare, sämre människa....
Hur ska man få rätt på det? Usch, det är så fruktansvärt komplicerat. Tänk om man bara kunde knäppa med fingrarna så är allt bara superbra direkt.

En sak som gjorde mig upprörd imorse när jag satt på bussen var en liten sak i tidningen. Det stod om den polis som nu är i rättegång för sexuella övergrepp. Just ordvalet: Våldtäkt av NORMAL grad. Finns det en normal grad av våldtäkt?? Nä, fy!! Det gör det verkligen inte. Jag blir bara så arg. Och sen står det att han såg utmärglad ut efter tiden i häktet och det lät som att det skulle vara synd om honom. Aldrig att det är synd om en sådan människa! Hoppas han får ett ordentligt straff för det han gjort. Det kan jag tyvärr inte säga att personen som utsatte mig har fått.

Så det har varit en intensiv, tuff dag på många sätt. Dels röstkursen och även massa tankar.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sanningen om Anna

Om mitt liv då - med anorexi o självskadande och mitt liv nu då jag kämpar med att ta mig ur det helt och hållet.

RSS 2.0