Minnesbilder

Ibland så dyker det upp en massa minnen. Utan att jag kanske tänker på det egentligen. Vissa situationer känner jag så väl igen från sjukhus-tiden till exempel. Häromdagen satte jag mig i en fåtölj vid en samling på jobb. Det låg en kudde i vägen som jag tog och hade i mitt knä eftersom jag bara efter en liten stund skulle resa mig igen. Bara den korta lilla scenen i mitt liv väckte minnen och känslor.

En exakt likadan kudde höll jag i mitt knä eller famn när jag var i Stockholm. Kudden som är formad som ett hjärta och har ärmar som sticker ut. ( från IKEA ). Jag hade både hjärtat, solen och stjärnan i dessa kuddar och en av dom fick alltid åka med. På våra samlingar och fikastunder i Stockholm hade jag alltid den i min famn. La den i mitt knä när det var fika och hade fikat på den. När ångesten sen kom kunde jag hålla den i min famn och hålla i kuddens händer.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sanningen om Anna

Om mitt liv då - med anorexi o självskadande och mitt liv nu då jag kämpar med att ta mig ur det helt och hållet.

RSS 2.0