Paracetamol

Äntligen ska paracetamol sluta säljas i matbutikerna.
Antalet förgiftningar har ökat med hela 40% sedan det började säljas utanför apotek.
40%!!
Och det är framförallt unga kvinnor som överdoserar i självskadande syfte.
Jag har själv varit där!
Jag har själv överdoserat paracetamol.
Det höll på att gå illa.
Riktigt illa.
Det behöver inte vara så att man tar en stor dos på en gång.
Man kan även bli förgiftad av att blanda det med annat eller ta fler tabletter än lämpligt under lång tid.
 
Men varför ska de vänta till november med att ta bort det från butikerna?
Och varför är det bara tabletterna som ska sluta säljas?
Brustabletter, flytande eller andra lösningar ska fortfarande säljas!
Är det mindre farligt?!?!
Inte i mina ögon.
Det kan vara så att levern skadas ordentligt vid överdosering.
Finns risk för att man behöver en transplantation.
Tyvärr står man inte högt i kurs på transplantationslistan vad jag har förstått.
Det kan även sluta med döden!
 
Har du turen att bli räddad, eller som jag, själv får panik och blir livrädd, är det magpumpning som gäller.
Ofta iallafall.
Jag var med om det ett antal gånger.
Fruktansvärt hemskt!
Plus att dricka kol efter det för att döda det som eventuellt finns kvar i kroppen.
Så sluta sälj det helt och hållet utanför apotek!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sanningen om Anna

Om mitt liv då - med anorexi o självskadande och mitt liv nu då jag kämpar med att ta mig ur det helt och hållet.

RSS 2.0