Kloka lilla tösabit

Fredag och lördag kväll har jag spenderat på teatern. 
Eller egentligen i teaterrestaurangen med massa barn. 
Dessa barn är med i en föreställning som innehåller massa dans, sång och även teater. 
Underbara modiga barn. 
Från 8 år och uppåt är dom. 
Alltså även vuxna. 
Det är dom barnen jag haft mysigt med. 
Helt underbara. 
Visst, det är svårt att få dom att vara mindre högljudda. 
Men dom är bara så sööööta. 
Igår fick jag en ganska ofrivillig styling av tre töser som satt och väntade på sin tur att få gå upp till scenen. 
Dessa ljuva små juveler. 

Några få av barnen frågade om mina ärr på armarna.  
En del av dom var nöjda med ett kort och enkelt svar och pratade sen vidare om det vi hade pratat om innan ämnet kom upp. 
Men en liten tösbit var verkligen steget före mig. 
Hon kan ha varit 9-10 år. 
Sitter där med sitt våfflade hår, rosa kjol, rosa läppar och stora fina ögon. 
När hon hade fått ett svar som hon verkade nöjd med så sa hon:
"- Är det så som många tonåringar gör?" 
Snacka om att jag blev helt ställd. 
Sen pratade hon om nåt annat i någon minut innan sen nästa fundering kom. 
Kloka lilla tösabit! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sanningen om Anna

Om mitt liv då - med anorexi o självskadande och mitt liv nu då jag kämpar med att ta mig ur det helt och hållet.

RSS 2.0