Släng av anorexi

Alltså seriöst. 
Jag vet inte hur många gånger jag hört det uttrycket. 
"Tänk om jag hade fått en släng av anorexi nu innan sommaren"T
Seriöst!?
Skojar du med mig!?
Önska sig en dödlig sjukdom??
Bara för att gå ner några kilon. 
Vad är det för samhälle??
Det är en psykisk sjukdom. 
Den dödligaste av dom alla. 
Min "släng" av anorexi ledde till 8 års sjukhusvistelser och olika behandlingshem. 
8 år!! 
Jag är en av dom som tack och lov inte dog. 
Men det var fan nära. 

Kan nån gissa vart jag lärde mig skada mig?!
Jo! 
På ätstörningsavdelning!!
Av kompisarna jag var inlagd med. 
Så min "släng" av anorexi ledde till ett självskadebeteende from hell.
Även det höll på att ta mitt liv. 

Min "släng" av anorexi ledde till tvångsvård. 
LPT- lagen om psykiatrisk tvångsvård. 
Mina rättigheter togs ifrån mig. 
Jag blev fasthållen för att få en slang genom näsan ner i magen där det sprutades in näring. 
Jag tvingades till ECT-behandling. 
Även kallat elchocker. 

Och när jag sen får lite vett i skallen och inser vad jag gör med mitt liv, ja då är jag över 30 år!!

Så snälla!! 
Tänk efter innan du önskar dig en "släng" av anorexi. 
Min lilla "släng" varade i typ 20 år!!!!
Mia
2015-05-19 @ 09:29:16

Du är fantastisk Anna, tycker så mycket om dig!
Kramar Mia

Svar: Tycker så mkt om dig oxå ❤️
Anna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sanningen om Anna

Om mitt liv då - med anorexi o självskadande och mitt liv nu då jag kämpar med att ta mig ur det helt och hållet.

RSS 2.0