Allt tjat om väder!!

Vad är det med folk och vädret?
Just nu är det helt hysteriskt kring vårt "fina" väder.
Sol, värme, sommar, ännu varmare....
Vad är det som gör att det är FINT??
Jag är en av de få som inte gillar sommaren.
Gillar inte värmen.
Solen får gärna vara framme, men då kan det väl vara lite svalt ute.
 
Men vem bestämmer att sol och värme är fint väder?
Och att regn och kyla är "fult" väder.
 
Jag är ofta ensam om att känna mig deppigare under sommaren än resten av året.
Men jag har nån enstaka jag känner som känner precis som jag gör.
Då känner jag mig inte lika knäpp, haha.
 
Vet inte vad det är som gör att jag verkligen inte gillar värme.
Det handlar inte bara om min kropp och kläder man bär på sommaren.
Jag blir irriterad och vill bara sitta inne vid en fläkt eller utvandra till istiden.
 
Sen om de som är runt mig märker det eller om det bara är så i mitt huvudet vet jag inte.
Jag upplever själv att jag är oerhört obekväm när det är varmt och vill helst inte träffa någon.
 
Just ordet FINT är ju ett dömande ord.
Detta fick vi lära oss på DBT!
Att observera och beskriva saker UTAN att döma.
Inte fult, inte fint.
Men kanske rakt, mjukt, runt osv.
Det är soligt idag.
Det regnar idag.
Inte att det är FINT väder.
Inte att det är FULT väder.
 
Oj vad detta kändes rörigt detta lilla inlägg.
Hoppas ni hänger med i mina tankar.
Hoppsan!!
Lite dömande där!
Jaja :P
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sanningen om Anna

Om mitt liv då - med anorexi o självskadande och mitt liv nu då jag kämpar med att ta mig ur det helt och hållet.

RSS 2.0