Min glasvas

Min glasvas som står i hallen är numera rätt viktig.
Glasvasen innehåller massa pärlor.
Indianpärlor i alla möjliga färger.
Varje pärla symboliserar skadefri dag.
I morgon lägger jag ner pärla nummer 365.
I morgon är det ett år som jag varit självskadefri.
Att se glasvasen gå från helt tom till att alltmer fyllas ger så mycket styrka.
Bara tanken på att behöva tömma den skrämmer mig.
Fast den kommer bara tömmas vid ETT tillfälle.
När den är helt överfull och det inte får plats fler pärlor.
 
Även om hösten varit tung och året börjat som i en dimma så har alternativet inte funnits.
Visst har tanken funnits vid något tillfälle.
Men aldrig ett alternativ.
Det är en stor skillnad.
Dimman har varit tuff att hantera.
Dålig sömn.
Svårt att somna.
Trött i tankarna.
Tappar fokus.
Orkar inte ta in info.
Glömmer saker.
Black-outs.
Ja, listan är ganska lång.
Var hos en läkare förra veckan som sjukskrev mig.
Hon förstod att jag inte ville vara helt sjukskriven.
Så nu är det 50%.
Haft möte i skolan och det är löst med upplägget.
Nu inväntar jag bara försäkringskassan.
Hade faktiskt ett otroligt bra telefonsamtal med dom tidigare idag.
 
Mitt i allt detta har jag även skrivit på ett kontrakt för en ny lya.
Den 1/5 är det förhoppningsvis flytt till ett lugnt område.
Där folk inte spränger handgranater och annat skit.
Hela lägenheten kommer bli totalt fixad.
Även toaletten eftersom den ändå skulle renoveras.
Så ska försöka hitta fina tapeter, golv osv.
Spännande att se det färdigt!
 
Och självklart ska glasvasen flyttas med väldigt försiktigt!
Men nu tar vi en dag i taget.
Och i morgon firar jag ETT ÅR SJÄLVSKADEFRI!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sanningen om Anna

Om mitt liv då - med anorexi o självskadande och mitt liv nu då jag kämpar med att ta mig ur det helt och hållet.

RSS 2.0