Samtalsövningar....

Just nu har vi samtalsövningar i skolan.
MI - Motiverande samtal.
Det varvas information och övningar.
Första dagarna var det okej.
Tredje dagen kändes det mer och mer.
Nu har vi tre dagar till.
Imorgon, tisdag och onsdag.
Känner en viss oro för det.
Vi jobbar i smågrupper (tack o lov).
Men i fredags kom det för nära.
Energikrävande.
Både oron innan.
Oron under tiden.
Och urladdningen efteråt.
Vet att detta är oerhört bra.
Även om det är smärtsamt där och då.
Så vet jag att det är nödvändigt.
Jag kommer ju ha stor användning för det i framtiden.
Totalt utmattad på kvällarna.
Vill inte till skolan.
Vill till skolan.
Oro för vad som kommer upp.
Vet att saker måste komma upp.
Så medveten om att det är bra.
Men så rädd ändå.
Men jag ger mig inte.
Jag ska dit.
Jag ska utsätta mig för det.
Kanske backar och tar en paus.
En paus att samla tankar och kraft.
Hela utbildningen har på så sätt varit en fantastiskt bra behandling!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sanningen om Anna

Om mitt liv då - med anorexi o självskadande och mitt liv nu då jag kämpar med att ta mig ur det helt och hållet.

RSS 2.0