Rädslor

Förra veckan tog jag faktiskt och letade fram min bikini och gick iväg till Badhuset. Tro det eller ej! Har väl aldrig hänt förr. Men det var många bitar som var stora rädslor. Några av dom visste jag ju men andra mötte jag på plats. Först och främst var jag ju tvungen att visa mig i bikini! Därmed önskade jag ju att det inte skulle vara så mycket folk. En vardag vid lunchtid liksom.Nar jag väl kom in i badhallen o satte ner foten i vattnet insåg jag att jag sen jag var liten haft fobi för de ventilerna som finna i poolen. Jag såg nåt program när jag var liten där en olycka hade hänt och en flicka hade fastnad med håret och drunknat. Det sitter så hårt fast men inget man tänker på förutom när jag ska simma. Men det var bara till att bita ihop. "Kom igen nu Anna!! Var inte så mesig!"
jag simmade några längder och insåg snabbt att jag var den enda tjejen. Två-tre äldre män var där. Men dom var ju där för och simma fick jag prata lite med mig själv! Sen dröjer det inte länge förrän det ramlar in en hel hög med tonårskillar. En skolklass. Med BARA KILLAR!! Då kan jag ju säga att jag blev lite nervös.
Efteråt var det rätt skönt. Jag var trött i kroppen hela dagen. Och jag överlevde faktiskt! Även om det bara fanns killar/män i poolen.

Anna Linell
2011-04-22 @ 22:43:54

Strongt av dig Anna att utmana dina rädslor!

Hoppas vi kan få till en träff snart, hade varit kul om du kom och besökte oss i Hässlan, KRAM




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sanningen om Anna

Om mitt liv då - med anorexi o självskadande och mitt liv nu då jag kämpar med att ta mig ur det helt och hållet.

RSS 2.0