Trött måndag

Började dagen med ett besök hos optikern.
Trodde att jag skulle behöva nya glasögon.
Dels för min huvudvärk.
Och dels för att jag inte upplever att de jag har nu hjälper.
Ögonen kollades.
Det visade sig inte vara någon skillnad på min syn.
Så mina gamla glasögon skulle duga.
Det var nog 3 år sedan jag fick de jag har nu.
Optikern ifrågasatte dock vad jag gjorde.
Studier - ja just det.
Anledningen till min huvudvärk och att jag är så trött i ögonen var inte för att min syn försämrats.
Hans teori var att jag var utmattad.
Att ögonen är helt utmattade.
Vilket då medför en ytterst liten skelning.
Det är därför det blir dimmigt ibland och svårt att fokusera blicken osv.
Har aldrig haft problem med skelning.
Men men, trötthet är antagligen något som kan få det att visa sig.

Så nu vet jag att min huvudvärk inte hänger ihop med försämrad syn.
Bra det ju.
Så jag gick därifrån utan glasögon.
Det positiva är att jag inte blev helt ruinerad för att jag behövde ett par :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sanningen om Anna

Om mitt liv då - med anorexi o självskadande och mitt liv nu då jag kämpar med att ta mig ur det helt och hållet.

RSS 2.0