Jag mår bra!

Kan inte minnas att jag kunnat säga dessa ord tidigare och faktiskt menat det!
JAG MÅR BRA!
När jag tänker tillbaka på alla år då jag varit sjuk så var inte ens de bra dagarna då så som mina dåliga dagar är nu.
Till och med mina dåliga dagar nu är bättre än de bästa dagarna när jag var sjuk.
Det säger en hel del.
Har jag en dålig dag nu, vilket vi alla har, så vet jag att det går över.
Tidigare kändes det som att det aldrig skulle gå över.
Nu vet jag att morgondagen blir bättre.
Då känner jag att jag får ha en tråkig dag, acceptera det, inte gå in i det, sova gott och sen vakna med bättre mående.
Det handlar sällan om samma tankar som när jag var sjuk.
Det är alltså inte de "sjuka" tankarna som gör att jag har en mindre bra dag.
Numera är det oftast att jag sovit dåligt flera nätter i streck, stress kring skolan osv.
Jag ligger alltså inte sömnlös för att jag har panik över vad jag ätit.
Eller för att jag råkat säga nåt som i min hjärna inte var okej.
Eller för att jag äcklas så över min kropp.
Kommer de tankarna, vilket de gör, så ger jag dom inte tid!
Dyker de upp tänker jag direkt: Hej dumma tanke! Du är inte välkommen! Hejdå!
 
Nu har jag faktiskt fått de journaler jag letat efter.
Tror dock att det finns luckor.
Känns märkligt att läsa.
Där påminns jag om en del upplevelser.
Som att jag var så rädd för att sova att jag under en lång period sov hos mamma i hennes säng.
Vi var nog lika rädda båda två.
Och det fick oss båda nog lite lugnare.
Mamma visste att jag andades och jag själv hade inte samma panik över att mitt hjärta skulle stanna eller nåt.
Lite spännande är det också att läsa journalerna.
Finns lite spännande ordval som jag själv inte har fått höra tidigare.
Som att jag ansågs "psykotisk när det gäller kroppsuppfattning!".
Även att jag "gör vården meningslös" eftersom jag inte ville gå med på att äta enligt deras regler.
Och att jag vid något tillfälle hade gått upp "tillfredsställande" i vikt.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sanningen om Anna

Om mitt liv då - med anorexi o självskadande och mitt liv nu då jag kämpar med att ta mig ur det helt och hållet.

RSS 2.0